współpraca - krok po kroku 

 

 

Celem wspólnoty i jej obowiązkiem jest zorganizowanie sprawnego funkcjonowania budynku i samofinansowania jej działalności.

Zadaniem firmy jest sprostanie wymaganiom stawianym przed zarządem przez Wspólnotę w świetle "Ustawy o własności lokali". Dla realizacji zapisów ustawy niezbędne jest, zatem zawarcie umowy, w której na administratora zostaną nałożone czynności wynikające z trzech podstawowych etapów w pracy Wspólnoty i  jej Zarządu:

 

 

Etap I - Przygotowawczy

 

1.  Przejęcie od realizatora budynku wszelkich dokumentów i informacji związanych z budynkiem

 

2. Sprawdzenie prawidłowości funkcjonowania instalacji, infrastruktury, zabezpieczeń, kontrola prawidłowości funkcjonowania urządzeń nieruchomości.
 

3. Zbadanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości oraz kontrola jego zgodności z obowiązującymi przepisami i zasadami współżycia społecznego.
 

4.  Wystąpienie o nadanie Wspólnocie numerów identyfikacyjnych.

 

5. Zgłoszenie w odpowiednim Urzędzie Skarbowym faktu powstania Wspólnoty i miejsca przechowywania dokumentacji finansowej wraz ze złożeniem stosownych deklaracji.
 

 

6. Wyodrębnienie dla Wspólnoty konta bankowego.
 

7. Zawarcie w imieniu Wspólnoty umów z dostawcami mediów lub kontrola już zawartych umów.

 

8. Zawarcie w imieniu Wspólnoty umowy o ubezpieczenie budynku.

 

9.  Zorganizowanie prowadzenia księgowości Wspólnoty i rozliczeń z tytułu eksploatacji budynku.

 

10. Zaproponowanie Wspólnocie statutu i regulaminu.

 

11. Przedłożenie propozycji regulaminu korzystania z pomieszczeń rekreacyjnych.

 

12. Wynegocjowanie i zawarcie umowy, w imieniu Wspólnoty, na nadzór i ochronę Nieruchomości.

 

 

Etap II - bieżąca praca Wspólnoty 

 

1. Zorganizowanie utrzymania w czystości terenów Wspólnoty.

 

2. Ułożenie i wdrożenie planu gospodarczego Wspólnoty według zasad wynikających z ustawy a własności lokali.

 

3. Ustalenie wysokości składki na fundusz remontowy (po akceptacji Zarządu Wspólnoty).

 

4. Ustalenie regulaminu Wspólnoty i regulaminu porządku domowego (po akceptacji Zarządu Wspólnoty).

 

5. Windykacja należności przypadających dla Wspólnoty.

 

6. Organizacja zebrań członków Wspólnoty (przygotowanie, prowadzenie, sporządzanie niezbędnych dokumentów, archiwizacja dokumentów z przebiegu spotkań).

 

7. Reprezentowanie Wspólnoty przed Urzędem Skarbowym, organami administracji Państwowej i Sądami powszechnymi.

 

8. Działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa członków Wspólnoty na terenie nieruchomości.

 

9. Działania zmierzające do pozyskania dodatkowych źródeł finansowania działalności Wspólnoty (np. dzierżawa powierzchni reklamowych).

 

Etap III - długofalowe działania 

 

1. Ułożenie planu konserwacyjnego nieruchomości.

2. Zorganizowanie prac konserwacyjnych na nieruchomości.

3. Składanie Zarządowi Wspólnoty sprawozdań finansowych i rzeczowych z prowadzonej obsługi wraz z przygotowaniem sprawozdań dla członków Wspólnoty.

 

 

 

 

 

 

1. Prowadzenie czynności prawnych związanych z administrowaniem i zarządzaniem obiektami, w tym reprezentowanie przed organami administracji publicznej.

 

2. Planowanie strategiczne i finansowe, w tym przygotowanie rocznych lub wieloletnich planów gospodarczych.

 

3. Prowadzenie obsługi finansowej, która obejmuje:

  • sprawozdawczość finansową,

  • weryfikację faktur i rachunków kosztowych i dochodowych pod względem merytorycznym i formalnym,

  • prowadzenie bieżącej ewidencji kosztów i przychodów,

  • dokonywanie bieżącej kalkulacji kosztów,

  • prowadzenie systemu rozliczeń opłat za własność wspólną,

  • prowadzenie windykacji należności,

  • dokonywanie kalkulacji stawek opłat dotyczących pokrycia kosztów utrzymania części wspólnej nieruchomości.
     

4. Obsługa administracyjna oraz obsługa utrzymania technicznego nieruchomości i eksploatacji.

 

5. Prowadzenie dokumentacji technicznych obiektów, instalacji infrastruktury towarzyszącej.

 

6. Organizację przeglądów nieruchomości wymaganych przepisami prawa, oraz wyposażenia technicznego nieruchomości zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową.

 

7. Organizację napraw, remontów bieżących obiektów i infrastruktury towarzyszącej, modernizacji nieruchomości.

 

8. Utrzymanie czystości obiektów poprzez prowadzenie nadzoru nad utrzymaniem należytego stanu porządku i czystości obiektów oraz altan śmietnikowych.

 

9. Ofertowanie, negocjowanie i zawieranie umów w imieniu właścicieli na dostawę mediów, utrzymanie czystości części nieruchomości wspólnej, konserwacje części nieruchomości wspólnej i innych umów zapewniających obsługę obiektów.

Nasze cele przy administrowaniu nieruchomością:

 

  • satysfakcjonujące wyniki finansowe nieruchomości,

  • utrzymanie nieruchomości w należytym stanie technicznym,

  • ułatwienie dostępu do informacji o funkcjonowaniu nieruchomości,

  • zwracanie uwagi na rzeczy, które w przyszłości mogą mieć wpływ na funkcjonowanie nieruchomości.

 

REGON: 523341503   

NIP: 5882353386   

by MONTRO