współpraca - krok po kroku
Celem wspólnoty i jej obowiązkiem jest zorganizowanie sprawnego funkcjonowania budynku i samofinansowania jej działalności.
Zadaniem firmy jest sprostanie wymaganiom stawianym przed zarządem przez Wspólnotę w świetle "Ustawy o własności lokali". Dla realizacji zapisów ustawy niezbędne jest, zatem zawarcie umowy, w której na administratora zostaną nałożone czynności wynikające z trzech podstawowych etapów w pracy Wspólnoty i jej Zarządu:
Etap I - Przygotowawczy
1. Przejęcie od realizatora budynku wszelkich dokumentów i informacji związanych z budynkiem
2. Sprawdzenie prawidłowości funkcjonowania instalacji, infrastruktury, zabezpieczeń, kontrola prawidłowości funkcjonowania urządzeń nieruchomości.
3. Zbadanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości oraz kontrola jego zgodności z obowiązującymi przepisami i zasadami współżycia społecznego.
4. Wystąpienie o nadanie Wspólnocie numerów identyfikacyjnych.
5. Zgłoszenie w odpowiednim Urzędzie Skarbowym faktu powstania Wspólnoty i miejsca przechowywania dokumentacji finansowej wraz ze złożeniem stosownych deklaracji.
6. Wyodrębnienie dla Wspólnoty konta bankowego.
7. Zawarcie w imieniu Wspólnoty umów z dostawcami mediów lub kontrola już zawartych umów.
8. Zawarcie w imieniu Wspólnoty umowy o ubezpieczenie budynku.
9. Zorganizowanie prowadzenia księgowości Wspólnoty i rozliczeń z tytułu eksploatacji budynku.
10. Zaproponowanie Wspólnocie statutu i regulaminu.
11. Przedłożenie propozycji regulaminu korzystania z pomieszczeń rekreacyjnych.
12. Wynegocjowanie i zawarcie umowy, w imieniu Wspólnoty, na nadzór i ochronę Nieruchomości.
Etap II - bieżąca praca Wspólnoty
1. Zorganizowanie utrzymania w czystości terenów Wspólnoty.
2. Ułożenie i wdrożenie planu gospodarczego Wspólnoty według zasad wynikających z ustawy a własności lokali.
3. Ustalenie wysokości składki na fundusz remontowy (po akceptacji Zarządu Wspólnoty).
4. Ustalenie regulaminu Wspólnoty i regulaminu porządku domowego (po akceptacji Zarządu Wspólnoty).
5. Windykacja należności przypadających dla Wspólnoty.
6. Organizacja zebrań członków Wspólnoty (przygotowanie, prowadzenie, sporządzanie niezbędnych dokumentów, archiwizacja dokumentów z przebiegu spotkań).
7. Reprezentowanie Wspólnoty przed Urzędem Skarbowym, organami administracji Państwowej i Sądami powszechnymi.
8. Działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa członków Wspólnoty na terenie nieruchomości.
9. Działania zmierzające do pozyskania dodatkowych źródeł finansowania działalności Wspólnoty (np. dzierżawa powierzchni reklamowych).
Etap III - długofalowe działania
1. Ułożenie planu konserwacyjnego nieruchomości.
2. Zorganizowanie prac konserwacyjnych na nieruchomości.
3. Składanie Zarządowi Wspólnoty sprawozdań finansowych i rzeczowych z prowadzonej obsługi wraz z przygotowaniem sprawozdań dla członków Wspólnoty.
1. Prowadzenie czynności prawnych związanych z administrowaniem i zarządzaniem obiektami, w tym reprezentowanie przed organami administracji publicznej.
2. Planowanie strategiczne i finansowe, w tym przygotowanie rocznych lub wieloletnich planów gospodarczych.
3. Prowadzenie obsługi finansowej, która obejmuje:
sprawozdawczość finansową,
weryfikację faktur i rachunków kosztowych i dochodowych pod względem merytorycznym i formalnym,
prowadzenie bieżącej ewidencji kosztów i przychodów,
dokonywanie bieżącej kalkulacji kosztów,
prowadzenie systemu rozliczeń opłat za własność wspólną,
prowadzenie windykacji należności,
dokonywanie kalkulacji stawek opłat dotyczących pokrycia kosztów utrzymania części wspólnej nieruchomości.
4. Obsługa administracyjna oraz obsługa utrzymania technicznego nieruchomości i eksploatacji.
5. Prowadzenie dokumentacji technicznych obiektów, instalacji infrastruktury towarzyszącej.
6. Organizację przeglądów nieruchomości wymaganych przepisami prawa, oraz wyposażenia technicznego nieruchomości zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową.
7. Organizację napraw, remontów bieżących obiektów i infrastruktury towarzyszącej, modernizacji nieruchomości.
8. Utrzymanie czystości obiektów poprzez prowadzenie nadzoru nad utrzymaniem należytego stanu porządku i czystości obiektów oraz altan śmietnikowych.
9. Ofertowanie, negocjowanie i zawieranie umów w imieniu właścicieli na dostawę mediów, utrzymanie czystości części nieruchomości wspólnej, konserwacje części nieruchomości wspólnej i innych umów zapewniających obsługę obiektów.
Nasze cele przy administrowaniu nieruchomością:
satysfakcjonujące wyniki finansowe nieruchomości,
utrzymanie nieruchomości w należytym stanie technicznym,
ułatwienie dostępu do informacji o funkcjonowaniu nieruchomości,
zwracanie uwagi na rzeczy, które w przyszłości mogą mieć wpływ na funkcjonowanie nieruchomości.
REGON: 523341503
NIP: 5882353386
by MONTRO