SPRZĄTANIE PIWNIC - ŻEBY NIE STAŁA SIĘ GRACIARNIĄ

 

Kolejne miejsce wymagające utrzymania czystości to piwnice. Dla mieszkańców budynków wielorodzinnych to równocześnie spiżarnie, schowki na rowery i wózki dziecięce oraz rozmaite „przydasie”. Sprzątanie piwnic nieodłącznie związane jest z dbałością o suchość w pomieszczeniu, żeby nie pojawił się grzyb oraz z usuwaniem nieprzyjemnych zapachów. Utrzymanie pomieszczeń piwnicznych w dobrym stanie i czystości to gwarancja, że nie zalęgną się tam gryzonie i nie zajdzie potrzeba deratyzacji. Piwnice wymagają więc systematycznego wietrzenia. Sprzątanie piwnic często poprzedza generalny remont budynku. W grę wchodzi wtedy także usuwanie przedmiotów niepotrzebnie tam przechowywanych skutkujące udrażnianiem korytarzy – to nie tylko kwestia wygody ekipy remontowej ale także względów bezpieczeństwa mieszkańców na co dzień.

 

 

KOSZT OBSŁUGI WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ

 

Sprzątanie wspólnot mieszkaniowych: klatek schodowych, posesji, terenów zewnętrznych oraz przestrzeni wspólnej jest czasochłonne. Wiele wspólnot podpisuje umowę z firmą sprzątającą na dłuższy czas (nawet na czas nieokreślony) i obarcza ją wszystkimi wymienionymi powyżej zadaniami. Ale można też w ramach jednej umowy zlecić firmie zadania podstawowe (utrzymanie czystości klatek schodowych, garażu i terenów zewnętrznych), pozostałe (porządki poremontowe, sprzątanie piwnic, mycie elewacji) traktując jako zlecenia dodatkowe, osobno płatne. Koszt obsługi wspólnoty mieszkaniowej jest różny w poszczególnych miastach Polski. Podczas zebrania członków wspólnoty ustalana jest kwota jaką mieszkańcy są w stanie zabezpieczyć na poczet obsługi ich wspólnoty przez firmę sprzątającą.

POLIMERYZACJA POSADZEK I USUWANIE STARYCH WARSTW

 

CO TO JEST AKRYLOWANIE?

 

Akrylowanie czyli inaczej polimeryzacja jest to proces nakładania twardych, trwałych powłok na powierzchnię posadzki w celu zabezpieczenia przed zniszczeniem powłoki. Polimeryzacja z pewnością przedłuży żywotność naszej podłogi, zabezpieczy posadzkę przed zarysowaniami czy też uszkodzeniami mechanicznymi. Nada podłodze również estetycznego wyglądu a także zabezpieczy przed wnikaniem brudu. Zabezpieczone polimerami powłoki wykazują się bardzo wysoką odpornością na zmywanie. Taka podłoga posiada również właściwości antypoślizgowe.
Polimeryzację zazwyczaj wykonuje się w miejscach o powiększonym natężeniu ruchu takich jak:

  • Szkoły,

  • Restauracje,

  • Hotele,

  • Hale,

  • Zakłady produkcyjne,

  • Różnego rodzaju urzędy,

  • Szpitale

  • Sklepy 
     

POLIMERYZACJA SKŁADA SIĘ Z TRZECH NAJWAŻNIEJSZYCH ETAPÓW:

 

1. Na samym początku należy usunąć starą warstwę i odpowiednio przygotować podłoże posadzki,

 

2. Następnie przystąpić do nakładania powłoki polimerowej,

 

3. Na bieżąco myć, konserwować i pielęgnować nałożoną powłokę.

 

Po zakończonym procesie polimeryzacji najważniejszą czynnością, która bez wątpienia wpływa na żywotność naszej powłoki jest regularne mycie i konserwacja przy użyciu odpowiednich środków.

 

REMONT, REMONT I PO REMONCIE 

SPRZĄTANIE POREMONTOWE WSPÓLNOT
MIESZKANIOWYCH

 

Szczególnie trudnym zadaniem jest sprzątanie poremontowe. Wspólnota mieszkaniowa dysponując pieniędzmi z funduszu remontowego, może zdecydować o ich przekazaniu na wykonanie niezbędnych prac. Remont wiąże się często z docieplaniem budynków, malowaniem, pracami naprawczymi w obrębie klatki schodowej czy piwnic. Sprzątanie domów wspólnoty, kiedy ekipa remontowa zakończy działanie wiąże się nie tylko z doprowadzeniem części wspólnych do ładu, ale także z utylizacją śmieci oraz gruntownymi porządkami. Często potrzebny jest profesjonalny sprzęt – taki jak podczas mycia powierzchni przemysłowych. Sprzątanie po remoncie to zadanie dla całej ekipy porządkowej umiejętnie dzielącej się zadaniami. Szczególnie uciążliwe i czasochłonne są te prace, które na pozór wydają się najprostsze: np. usunięcie pyłu z powierzchni typu lastryko, szkło. Wielokrotne niewprawne mycie często skutkuje rozmazywaniem brudu i zostawianiem smug. Profesjonalna ekipa sprzątająca dysponuje środkami chemicznymi ułatwiającymi pozbycie się kurzu, pyłu, resztek farby czy styropianu.

TERENY ZIELONE – WSPÓLNE DOBRO MIESZKAŃCÓW

SPRZĄTANIE CZĘŚCI WSPÓLNYCH

 

Infrastruktura wokół budynków wspólnoty mieszkaniowej tylko wtedy spełnia swoje zadanie, kiedy jest zadbana i bez obaw można z niej korzystać. Utrzymanie terenów zielonych oraz klombów kwiatowych i całej roślinności w idealnym stanie to najczęściej zadanie zatrudnianej przez wspólnotę firmy ogrodniczej. O tym czy na trawnikach jest czysto – decydują sami mieszkańcy: to oni osobiście odpowiadają za sprzątanie po swoich pupilach oraz wrzucanie śmieci do rozstawionych na osiedlu koszy. Ale już od firmy zatrudnionej do sprzątania terenów wspólnoty mieszkaniowej zależy, czy na jej terenie wszystkie kosze są opróżnione i zaopatrzone w worki na odpadki albo worki na psie odchody. Od niej także zależy czy prace porządkowe na terenie wspólnym nie są odkładane na ostatnią chwilę, kiedy zawartość koszy dosłownie wylewa się na chodnik. Jeśli na terenie zewnętrznym znajduje się plac zabaw, sprzątanie musi być wyjątkowo precyzyjne a serwis sprzątający musi mieć świadomość, że niedopatrzenia mogą skutkować wypadkiem.
 

Niebezpieczeństwa na placu zabaw to m. in.:

  • rozbite butelki, resztki szkła (możliwość skaleczenia)

  • poniewierające się detale z uszkodzonych elementów małej architektury ogrodowej czy zabawek (możliwość urazów)

  • gałęzie, patki, nadmiar liści (możliwość zranienia się, ale także zagnieżdżenia się w stercie liści robactwa albo myszy/szczurów)

  • piach rozsypany na kauczukowych panelach wyściełających teren (możliwość poślizgnięcia, złamania nogi, upadku).
     

W ramach sprzątania posesji wspólnoty mieszkaniowej, szczególną uwagę zwrócić należy na wiatę śmietnikową i jej okolicę. Segregacja śmieci oraz wrzucanie ich do stosownych kontenerów należy do obowiązków każdego z mieszkańców, ale utrzymanie porządku wokół wiaty – do serwisu sprzątającego.

KLATKA SCHODOWA - WIzytówka budynku 

SPRZĄTANIE KLATEK SCHODOWYCH WE WSPÓLNOCIE

 

Strategicznym miejscem każdego budynku wielorodzinnego jest klatka schodowa. Schody i poręcze co dnia są intensywnie eksploatowane. Im brzydsza pogoda, tym w gorszym stanie pozostają. Przynoszone na butach zanieczyszczenia (błoto, w tym błoto pośniegowe; kurz, liście, pyłki roślin itd. ) tworzą na posadzkach warstwę brudu widoczną gołym okiem. Jednak w przypadku klatek schodowych chodzi nie tylko o wrażenia estetyczne: nanoszone na butach nieczystości mogą stać się powodem zaostrzenia stanów alergicznych i astmatycznych u mieszkańców. Codzienne sprzątanie klatek schodowych jest więc dla mieszkańców wspólnoty ważne także z punktu widzenia ich stanu zdrowia.

 

Ekipa sprzątająca dba także o traktowanie poręczy schodów środkami antybakteryjnymi, przecieranie parapetów na klatce schodowej oraz – ewentualnie – podlewanie kwiatów ustawionych na parapetach. Szczególnej uwagi wymagają okna na klatkach schodowych, a zwłaszcza szyby w drzwiach wejściowych. Zabrudzone powierzchnie szklane sprawiają wyjątkowo przykre wrażenie nadając całej klatce schodowej wygląd zaniedbanej. Równie ważne jest usuwanie ulotek albo korespondencji reklamowej pozostawionej na skrzynkach na listy. Obok brudnej podłogi, smug na szybach nic tak nie szpeci przestrzeni wspólnej jak poniewierające się po klatce ulotki.

WSPÓLNOTY MIESZKANIOWE

 

Sprawnie zarządzana wspólnota mieszkaniowa nie oszczędza na sprzątaniu. Nawet najnowocześniejsze budynki oraz infrastruktura aspirująca do miana funkcjonalnej i przyjaznej mieszkańcom nie spełnią swoich zadań, jeśli będą zaniedbane i brudne. Jeśli wspólnota dysponuje kilkoma albo kilkunastoma budynkami oraz rozległymi terenami wspólnymi – trawniki, plac zabaw, wiata śmietnikowa, garaż – nie ma możliwości, żeby utrzymać wszędzie ład i porządek bez powierzenia tego zadania firmie zewnętrznej, dysponującej odpowiednim sprzętem oraz ekipą wykwalifikowanych pracowników. Sprzątanie wspólnot mieszkaniowych to zadanie wymagające doskonałej organizacji czasu pracy, dostępu do profesjonalnych środków czyszczących oraz traktowania prac porządkowych z należytą powagą.

 

Ekipa sprzątająca musi działać sprawnie, szybko i bezszelestnie – największe prace porządkowe planowane są zwykle w czasie, gdy większość mieszkańców jest w pracy. Wszystko po to, żeby nie uprzykrzać im życia nadmiernym hałasem czy intensywnym zapachem środków czyszczących. Z drugiej strony chemia do sprzątania może być uciążliwa dla najmłodszych pozostających w mieszkaniach pod opieką rodziców czy niań. Znając specyfikę wspólnoty mieszkaniowe, ekipa sprzątająca może precyzyjnie rozłożyć konkretne działania w czasie oraz dobrać odpowiednie chemikalia.

REGON: 523341503   

NIP: 5882353386   

by MONTRO